28 Ağustos 2009 Cuma

DXVA REHBERİ

DXVA: DirectX Video Acceleration. Yamuk çeviriyle Directx vasıtası ile video hızlandırma olarak türkçeye çevrilebilir.
Ne işe yarar: Ati hd 2000 ve yukarısı bir ekran kartınız varsa(alın size tam listesi) yada nvidia 8400-8600, 8800 gt-gs(gtx gts ve ultra hariç)


Burda bir not belirtmek istiyorum nvidia kartlar biraz karışık bu konuda aynı isimde fakat farklı çekirdekler kullanan kartlar var o yüzden net bir açıklama isteyenler şu siteden ilgili tabloyu inceleyerek kartları hakkında bilgi alabilirler. kartının kullandığı çekirdeği bilmeyenler ise cpuz nin son versiyonunu çekeren kartları hakkında bilgi sahibi olabilirler nvidia kartlar için ilgili site


ve üstü bir ekran kartınız varsa, h264/x264 ve VC1 olarak kodlanmış encode edilmiş dönüştürülmüş sıkıştırılmış transcode edilmiş artık her ne haltsa olan videoyu işlemcinize değilde ekran kartınıza çözdürerek, rahatca Yüksek tanımlı (HD, Full HD) videoları bizim durumumuzda animeleri seyretmemizi sağlayan bir nane. (Tabi burada encoder elemanın videoyu kodlarken dxva için bir takım yükümlülüklere uyması şartı var, ama bunu çok dert etmeyin yeni videoların çoğu dxva uyumlu olarak kodlanıyor artık.) Atıyorum tek çekirdekli sefil bir işlemciniz var, ama ekran kartınız 8400gs (buda sefil ötesi bir karttır oyun konusunda) o zaman normalde oynatamadığınız yada oynatmakta çok sıkıntı yaşadığınız videoları (x264 veya vc1 olan ve yüksek çözünürlüklü olan videolar misal) dxva yı aktif ederek 8400 gs yardımıyla rahatça oynatabileceksiniz. Nasıl inanması güç değil mi :)

Şimdi dxva için yapmanız gereken şey: klite codeck pack i indirin ve hiç bir ayarı değiştirmeden kurun. bu kadar. dxva artık aktif.

Buraya kadar olan kısmı işin zahmetsiz ve gerekli olan kısmı idi. Aşağıdaki kısım Darkside a geçmek isteyen macera perest kişi ve kurumları veya ekran kartı Cuda destekleyipde DXVA desteklemeyen arkadaşları ilgilendiriyor ve bir kısmı tamamen kişisel varsayımdan oluşuyor.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ama eğerki benim gibi artık her işin suyunu çıkartmış bir adamsanız, dxva nın aktif olması için directVobsub ı kapattığını, dahili filterlar ile alt yazıları gösterdiği anlayacaksınız. Olsun ass lerde sorun olmadıktan sonra ne önemi varki diyebilirsiniz. Önemi şu: fi tarihinde biz plato ile code geassr 2 için fan sub işi yaparken ( hey gidi günler be :( ) soft karaoke kullanmıştık. dxva aktifken karaokeler ölüyor. hareketsiz kalıyor diğer bir değişle :) Atıyorum yazıların renk değiştirmesi falan gerekirken yazılar ekranda kazık gibi kalıyorlar. Vobsub olmadan bu arkadaşları hareketli hale getiremiyoruz. Yada ben getiremedim yada sistemime özgü bir sorun var bilemiyorum.

Peki yokmu bunun çaresi ? aslında var. DXVA yı iptal etmek :D ohoooo ne anlamı kaldı o zaman bu işin diyeceksiniz haklı olarak. Olayın esprisi şu: dxva sonuçta işlemciyi değil ekran kartını kullanma olayı değil mi ? x264 ü çözmek için klite ın kendi codecleri yerine bir yerlerden coreAVC yi bulup sisteminize kurarsanız, nasılını bana sormayın core avc paralı bulun işte bir şekilde, ve ekran kartınız nvidia tabanlı ise dxva olmaksızın ekran kartınızın gücünden faydalanırsınız. Neden mi ? çünkü CoreAVC nvidia nın Cuda teknolojisini destekliyorda ondan. Hayda şimidede cuda çıktı başımıza diyeceksiniz, kısaca bilgi vereyim, cuda bir programın bazı işlemler için ekran kartının işlemcisini kullanması olarak basitçe özetlenebilir. Yani ne oldu _? dxva kullanmadık, CoreAVC kullandık ama CoreAVC zaten nvidia ekran kartının işlemcisini kullanabiliyor, sonuçda ekran kartımız sayesinde Videomuzu seyredebilir olduk üstelikde alt yazılarımızı Vobsub ile görüntüleyerek.

Şimdi ben ne yaptım ?

Klite codeck packi komple kaldırdım. Çünkü alt yazı olayına uyuz oluyordum. MPC de anlamsız donmalar yaşatabiliyordu bazı kıl animelerde örnek vereyimmi ? KAA anime mahoromatic sezon 2 bölüm 1, mkv x264.
Neyse netten araştırdım karıştırdım yeni bir nane buldum,
Pure Codec Pack. Bu meret 60mb eninde, boyunu bilmiyorum. neyse, bu arkadaş CoreAVC yi içeriyormuş zaten bu mereti kurduktan sonra farkettim bir çok şeyi. Playerlar da dahil komple bir paket bu.

Pure Codec Pack 2009 u kurdum standart ayarlarla, indirmek isteyen arkadaş buradan indirebilir, sonra ince ayar bölümüne gidip ayarlarımı şu şekilde değiştirdim:


değiştirdikten sonra uygula diyorsunuz.

Tabi burda bakın altta ben 2.1 stere seçmişim sizin ses siteminiz neyse onu seçin.
Sonrasında sondan 4.sırada h264 decoder olan CoreAVC yi görüyorsunuz yanında config var basıp CorAVC nin ince ayarlarına geçiyoruz:



yapmanız gereken kırmızı alandaki kutulara tik koymak hepsi bu. ok deyin olsun bitsin.

Şimdi sırada Kmlayer var. MPC ye kıl olduğum için KMplayer ile devam edeceğim ama mantık aynı hemen tek resimde göstereyim mpc deki değişikliği:

Buda 2.bölüm:


Mpc yi bu hale getirmeniz yetecektir umarım :)

Evet gelelim Kmplayera burası biraz daha karışık ama fotolar ile basit olacaktır:


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket



Evet hepsi bu kadar arkadaşlar. Artık CoreAVC yardımı ile nvidia ekran kartınızın gücünden faydalanarak x264 videoları çözmüş bulunuyoruz. Burda mantıken şunu diyebiliyorum atıyorum eski bir 8800 ultra yada gtx yada gts sahibisiniz ve ekran kartınızda dxva fonskiyonu yok, ama bu kartların cuda kabiliyeti var :) bu sayedede coreavc videoyu çözmek için kartınızı kullanacak ve dxva olmadanda amacımıza ulaşacağız. en azından teoride böyle çünkü elimde kart olmadığı için deneme şansım olmadı.

Gelelim bir takım gereksiz bilgilere: pure pack ile gelen h264 decoderlar arasında ffdshow, ve cyberlink de var. ffdshow deneyselde olsa çok çekirdek destekli h264 çözme yapabiliyor. tamamen işlemciye bağımlı ama yinede 4 çekirdekte ortalama işlemci kullanımı %25 i geçmedi 720p videolarda. ve kalitesi tatminkardı. Cyberlink DXVA ile kullanılabiliyor ve işlemci kulllanımı baya düşürüyor %10 un altında idi. (Bu değerleri kmplayer da tab a basarak görebilirsiniz);Ama ffdshow ve CoreAVC nin Cyberlinkden daha iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim, sebepte bazı yoğun sıkıştırılmış dosyalarda Cyberlink görüntüyü bozarken CoreAVC ve FFdshow da bu olmuyor.

Umarım bu laf salatası birilerinine faydalı olur, olmazsada yapacak bir şeyim yok :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder