27 Ağustos 2009 Perşembe

İftarda sade ve sadece bulgur pilavı

Bilirmisiniz bulgur pilavı pişirmesini ? hala annenizin evinde oturuyorsanız bilmezsiniz elbet.
Bende bilmezdim. Ama öğrendim. İyikide öğrenmişim çünkü bu ara param ancak bulgur pilavı yapmaya yetiyor :) Demekki neymiş saltanatlar yıkılmak içinmiş :)

Salı akşamının iftar menüsünde ne vardı tahmin edin; bulgur pilavı sade ve sadece :) Ama ne yalan söyleyeyim çokda güzel oldu. Tam öğrenci/bekar adam işi.

Meraklısı olursa bkz tarifi:

Bulgur Pilavı - Malzemeler - İçindekiler

2 su bardağı pilavlık bulgur
2 adet soğan
2 adet domates
2 adet yeşil biber
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı salça
3,5 su bardağı su
Kırmızı biber
Karabiber
Tuz

Bulgur Pilavı - Pişirme Talimatl

arı - Hazırlanışı - Yapılışı - Nasıl Yapılır ?

Bulguru yıkayıp süzün. Diğer tarafta bir tencerenin içerisine ince doğranmış soğanı kavurun. ince ince doğradığımız biberleride ekleyin. Daha sonra küp küp şeklinde doğranmış domatesleri de içine atıp karıştırmaya devam edin ve salçayı ilave edin. Domateslerin suyu çekilince, bulgurları tencereye boşaltıp kavurun ve suyunu ilave edip,tuzunu,karabiberini,kırmızı biberini de ekleyip kapağını kapattıktan sonra kısık ateşte suyunu çekmeye bırakıp demlendirin. Sıcak olarak servis yapın.

not: ben biber ve domates koymuyorum ve zeytin yağı kullanıyorum vede bomba oluyor tabi zevk meselesi :)


bakın buda resmi :)



Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder